« Alle Evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Ruud Zweypfenning

14 december 2019 - 9 januari 2020

Ruud Zweypfenning doorliep een traject van bioloog naar kunstenaar. Het was min of meer een geleidelijk proces. Als wetenschappelijk medewerker aan de universiteit van Leiden en Amsterdam vond hij naast het onderzoek tijd om zich te ver diepen in beeldhouwtechnieken. Na 12 jaar werkzaam te zijn geweest als bioloog nam Zweypfenning het besluit om zich te vestigen als beeldhouwer, een besluit waar hij na 20 jaar nog geen moment spijt van heeft gehad. De ervaring als bioloog nam hij mee in zijn werken. Naast het beeldhouwen is Ruud Zweypfenning werkzaam geweest als Stadsbeeldhouwer van Haarlem en zat en zit hij in besturen van kunstenaars- en atelierverenigingen.

“Boetseerwas is voor mij het ideale materiaal om mee te werken, het is flexibel, je kunt het een tijd laten staan om afstand te nemen zonder dat het uit elkaar valt of uitdroogt. Niet altijd bouw ik een beeld in een keer op. Ik vind het heel belangrijk om met het idee of het gevoel waarmee ik het beeld opzetten ook te eindigen. Door storingen van buitenaf lukt het vaak niet om dat gevoel vast te houden. Dan is het vaak eenvoudiger om het beeld tijdelijk weg te zetten en te wachten tot ik weer de rust heb om verder te gaan.”

Zie ook de website van Ruud Zweypfenning

Begin:
14 december 2019
Einde:
9 januari 2020

Gemeentehuis Heemskerk
Maerten van Heemskerckstraat 1
Heemskerk, 1964 EZ Netherlands
Mail ons

Een e-mail naar ons is altijd welkom!

Niet leesbaar? Verander code captcha txt