• Dit evenement is voorbij.

Len Beentjes ‘Visueel Vertellen’

16 maart 2019 | 2:00 pm - 12 april 2019 | 5:00 pm

Len Beentjes ziet zichzelf vooral als autodidact. Het meeste heeft hij geleerd door het kijken naar schilderijen van fijnschilders als Hieronymus Bosch, Salvador Dali, Michelangelo, Henk Helmantel en Richard Dadd. Maar ook illustrator Don Lawrence is een groot voorbeeld voor hem geweest.

Len heeft een voorkeur voor het schilderen van oude verweerde voorwerpen en gebouwen. Het liefste geeft hij die een nog oudere uitstraling. Zijn schilderijen hebben iets van een magisch–realistisch karakter.
Tegenwoordig schildert Len vooral met olieverf op een paneel van MDF. Deze ondergrond is mooi vlak waardoor hij erg precies kan werken.

Naast schilderijen van olieverf maakt Len graag illustraties in gouache of met een technische pen.
De laatste jaren maakt Len meer tijd vrij om te exposeren. Het liefste werkt hij in zijn atelier in Beverwijk. Len doet maanden over een werk en heeft een bescheiden collectie opgebouwd.

Illustreren gaat in opdracht.  Hij heeft een aantal cd-covers, boekjes en affiches geïllustreerd. De decors van musicals als “Hans en Grietje” en “1953 de Musical” zijn van zijn hand.

Meer informatie over het werk van Len Beentjes vindt u op de website van Len Beentjes www.eenlen.nl

Begin:
16 maart 2019 | 2:00 pm
Einde:
12 april 2019 | 5:00 pm
Evenement Categorie:

Gemeentehuis Heemskerk
Maerten van Heemskerckstraat 1
Heemskerk, 1964 EZ Netherlands
Mail ons

Een e-mail naar ons is altijd welkom!

Niet leesbaar? Verander code captcha txt